Yurt İçinde Fuar Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar Hakkında..
COVID-19 salgını nedeniyle alınan önlemler kapsamında Yurt İçinde Fuar Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar’a ilişkin aşağıda yer alan tedbirler uygulanacaktır:
- Yurt İçinde Fuar Düzenlenmesine Dair Usul ve Esasların Yetki belgesinin yenilenmesi başlıklı 12 nci maddesi gereğince düzenleyicilerin, belge süresinin sona ereceği tarihten en geç altı ay öncesinde üyesi olduğu odaya başvurmaları gerekir. Fuar Düzenleme Yetki Belgesi 31 Aralık 2020 tarihinde sona erecek olan düzenleyicilerin bu yıla mahsus olmak üzere yenileme başvurularını 30 Ağustos 2020 tarihine kadar yapmasına izin verilmesi,
- Yurt İçinde Fuar Düzenlenmesine Dair Usul ve Esasların Yetki belgesi başvurusu yapan firmalarda aranacak şartlar başlıklı 8 inci maddesi gereğince firmaların “En az iki yüz elli bin Türk Lirası ödenmiş sermayeye sahip bulunması ve bu sermayeyi özvarlığı içinde koruması” gerekmektedir. Bu konunun tespiti için Yetki Belgesi sahibi firmalardan en az iki yüz elli bin Türk Lirası sermayenin öz varlık içinde korunduğuna dair mali durumunu 2 yılda bir talep edilmesine karar verilmişti. Ancak içinde bulunulan şartlar göz önüne alındığında bu raporun 2020 yılı için talep edilmemesi,
- 2020 yılında düzenlenmek üzere Fuar Takviminde yer alan ancak içinde bulunulan süreçten dolayı, fuarlarını 2021 yılına ertelemek isteyen düzenleyicilerin başvurularının kabul edilmesi,
- Yurt İçinde Fuar Düzenlenmesine Dair Usul ve Esasların Fuar Sonuç Raporu başlıklı 20 nci maddesi gereğince düzenleyicilerin, fuar sonuç raporlarını 15 gün içinde Birliğe gönderilmesi
gerekmektedir. Anılan maddenin ikinci fıkrasında “Raporun belirtilen süre içerisinde gönderilmemesi ya da gönderilen raporun içerdiği bilgilerin ve/veya eklerin eksik olması durumunda düzenleyiciye Birlik tarafından ihtar verilir.” hükmü yer almaktadır. Ancak içinde bulunulan dönemde süresi içinde Birliğe intikal etmeyen fuar sonuç raporları için müeyyidenin uygulanmaması, - Yurt İçinde Fuar Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar uyarınca oda ve borsalara yapılacak olan iptal, erteleme ve takvime ekleme başvuru evraklarının ilerleyen dönemlerde fiziki olarak teslim edilmesi şartıyla elektronik ortamda iletilmesinin uygun olduğu.
Diğer Yazılar
Başkanımız Agro TV’de
Yönetim Kurulu Başkanımız Sn Yahya TOPLU, 14.02.2022 Pazartesi günü Saat : 12.00’da Agro TV’de “Günün Raporu Programı”nın konuğu olacaktır.
TMO-TOBB Lidaş Personeli Borsamızı ziyaret etti…
TMO-TOBB Tarım Ürünleri Lisanslı Depoculuk Sanayi ve Ticaret A.Ş. personeli; Gamze SAĞLAM, K.Ceren ÖZGÖNÜL, Halil İbrahim TEKİN ve Ceyhun ÇALIK 10.05.2019 Cuma günü saat 10:00’da Borsamızı ziyaret etti. İlk olarak
Borsamızın Yönetim Kurulu Toplantısı Yapıldı…
Polatlı Ticaret Borsası’nın Yönetim Kurulu Toplantısı Başkanımız Yahya TOPLU’nun Başkanlığında 30.10.2019 Çarşamba günü saat 15:00’da Borsamızın Toplantı Salonunda yapıldı.