Meksika Türk İhraç Ürünleri Fuarı
Ticaret Bakanlığımızın ilgide kayıtlı yazısı ile, 17-20 Nisan 2020 tarihleri arasında Meksika’nın Meksiko şehrinde “Meksika Türk İhraç Ürünleri” fuarının Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği organizatörlüğünde düzenleneceği, söz konusu fuarın gerçekleştirilmesinin Bakanımız Sayın Ruhsar PEKCAN ve Meksikalı mevkidaşının iki ülke arasında ticari ilişkilerin geliştirilmesine yönelik ortak kararlılıklarının bir ifadesi olduğu, fuar açılışının Sayın Bakanlar tarafından gerçekleştirilmesinin planlandığı bildirilmektedir.
Yazıda devamla, Meksika’nın dünyanın 11’inci büyük ekonomisi olması, dış ticaret bakımından ülkemizin bölgede yoğunluklu ticari faaliyet gösterdiği ülkelerden birisi olmaması gibi unsurların bu ülkeyi Türk iş insanları için önemli bir cazibe odağı haline getirdiği,tarım ürünleri, petrol ürünleri, plastik, kauçuk, tekstil ve konfeksiyon, demir-çelik, iklimlendirme, elektronik, otomotiv yan sanayi, deniz taşıtları ve mobilya sektörlerinde bu ülkeye yapılacak ihracatın büyük bir potansiyel teşkil ettiği ifade edilmektedir.
Bu kapsamda, ayrıca, Sayın Bakanların Türkiye-Meksika ticari ilişkilerinin sahip olduğu yüksek potansiyeli gerçekleştirme iradeleri göz önünde bulundurularak yukarıda bahsi geçen sektörlerde faaliyet gösteren firmalarımızın geniş katılımıyla bir fuarın sağlanmasında fayda olduğu bildirilmektedir. Bu çerçevede anılan fuara ve Meksika pazarına ilişkin olarak 19-21 Şubat 2020 tarihleri arasında Adana, Bursa, Gaziantep, İstanbul ve İzmir şehirlerinde tanıtım toplantılarının düzenleneceği bildirilmektedir.
MEKSİKA TÜRK İHRAÇ ÜRÜNLERİ FUARI İL TANITIM TOPLANTILARI TAKVİMİ
TARİH | ŞEHİR | İBGS | TOPLANTI BAŞLAMA SAATİ | YERİ |
19.02.2020 | BURSA | UİB | 13:30 | UİB Gn.Sek. |
20.02.2020 | İSTANBUL | İMMİB | 14:00 | İMMİB Gn.Sek. |
21.02.2020 | İZMİR | EİB | 11:00 | EİB Gn.Sek. |
20.02.2020 | ADANA | AKİB | 14:00 | Adana Sanayi Odası |
21.02.2020 | GAZİANTEP | GAİB | 11:00 | GAİB Gn.Sek. |
Diğer Yazılar
Oda-Borsa Çalışanlarına Özel Teknik Gelişim Programları
Günümüzde gelişen teknolojiyle ve internet kullanım alanının geniş kitlelere yayılmasıyla birlikte sosyal medya en çok kullanılan iletişim kanallarından biri haline geldi. Sosyal medya, gerçek zamanlı diyaloğa izin veren yapısı ile
KOBİ’lerde sürdürülebilirlik semineri
Türkiye’deki KOBİ’lerin mevcut durumu, KOBİ’lerde temel başarısızlık nedenleri, işletme riskleri, temel yönetim hataları ve bunlara yönelik çözüm yöntemleri hakkında 9 Şubat 2021 Salı günü saat 14:00’te internet üzerinden bilgilendirme semineri
Customs Union: A Business Perspective
Birliğimiz ve Alman-Türk Ticaret ve Sanayi Odası (AHK) koordinasyonunda ülkemizdeki Avrupa kökenli firmaların üyesi olduğu Ticaret Dernekleri, Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki Gümrük Birliği’nin güncellenmesi konusuna destek vermek üzere “Customs