Page 11 - Polatlı Ticaret Borsası - E-Bülten Sayı : 5
P. 11
Sayfa 10
ELEKTRONİK SATIŞ SALONU İŞLEMLERİ
Polatlı Ticaret Borsası Ticaret Bakanlığı’nın izni ile 16.04.1984’te kurulmuş olup
organ seçimlerinin tamamlanmasına müteakip 01.07.1984 tarihinde fiilen faaliyete
geçmiştir.
Kurulduğu günden 03.07.2019 tarihine kadar sesli yanıt sistemi ile yapılmış olan satış
ilmeleri bu tarihte sisteme alınmış olan “Elektronik Satış Salonumuzda”, tam donanımlı
bilgisayarlar kullanılarak tamamen elektronik ortamda gerçekleştirilmeye başlanmıştır.
Yine Polatlı Ticaret Borsası bir ilke imza atarak, 04.11.2020 tarihinden itibaren
ülkemizde bir ilk olan “UZAKTAN ERİŞİM” sistemi ile (salon satışları ile aynı anda)
üyelerimize hizmet vermeye başlamıştır. Üyelerimiz iş yerlerinden borsamıza gelmeden
aynı şekilde salon satışlarına katılma imkânına sahip olmuşlardır.
Elektronik Satış Salonumuzda 70 üye aynı anda elektronik ihale sistemine katılarak ürün
alım işlemi yapabilmektedir.
Söz konusu salonda, Polatlı Ticaret Borsası üyesi olanlar (gerçek kişi veya Yönetim
Kurulu Kararı ile eksperliği onaylanan kişiler) işlem yapabilmektedir.
İşlem yapmaya yetkili olan üyeler, Borsamız tarafından kendilerine verilen satış salonu
giriş kartlarını okutmak suretiyle Binaya ve de Satış Salonunun yer aldığı bölüme giriş
yapabilmektedirler. Salon girişinde ise kartlarını hemen giriş kapısının yanında bulunan
“Kiosk” ekranına okutmak suretiyle kendilerine elektronik ortamda tahsis edilen koltuk
ve de ekranı kullanarak alım yapmaya başlarlar.
Yaklaşık 45-50 dakika süren her bir satış seansı sonunda yine yaklaşık 10-15 dakika ara
verilerek üyelerimiz hemen salonun yanında konuşlu bulunan, Ülkemizdeki ilk ve tek
örnek olan, sadece kendilerine tahsis edilmiş Borsa Cafe’ye alınıp burada dinlenip, çay,
kahve vb. içip, TV ekranından ekonomi haberlerini de izleyerek sohbet etme imkanı
sağlanır. Bir sonraki seans için üyelerimiz yine aynı şekilde “Kiosk” ekranından kartlarını
okutmak suretiyle koltuklarını belirleyip alım işlemine başlar. Bütün satış seanslarında
üyeler farklı koltuklara oturup farklı ekranları kullanmaktadır.
Borsamıza bağlı Kantardan tartı ve numune alma işlemini müteakip akredite
laboratuvarımızda analiz işlemi tamamlanarak sonuçları bilgisayarlara yüklenmiş olan
ürün numuneleri özel olarak üretilmiş, üzerlerinde RFID Kartlar bulunan kaplara
yerleştirilerek yine özel olarak yapılmış asansör sistemiyle Elektronik Satış Salonuna
gönderilir. Söz konusu numuneler genelde 10’arlı gruplar halinde üzerlerinde bulunan
RFID kartlarının sisteme okutulması suretiyle özel olarak yapılmış, her bir ekranın
önünden geçen konveyör bandına konulmak suretiyle satışa sunulur. Her bir seansta söz
konusu 10 ayrı numunenin konveyör bandındaki hareketi yaklaşık 6 dakika sürmektedir.
Satışa sunulan her 10 ayrı kabın RFID kartının sisteme okutularak yüklenmesi
sonucunda söz konusu olan 10 ayrı ürünün 4 ana spekti salondaki büyük ekrana, 30’dan
fazla spekti ise her bir bilgisayar ekranına yansıtılmaktadır. Her üye, önündeki
dokunmatik ekranları kullanmak suretiyle satışa sunulan ürünlerin söz konusu analiz
değerlerini görebilmektedir. Satışı yapılacak ürünler, konveyör sistemi sayesinde kaplar
(tabaklar) içerisinde üyelerin önünden geçmekte ve her bir üye söz konusu tabaklardan
eliyle numune alıp ekranının önünde bulunan 10 ayrı numune bölümüne göre dizayn
Martart / 2019/ 2019
MartMart / 2019/ 2019
M